Data Analyse

Data kan gebruikt worden om tot nieuwe inzichten te komen en te zorgen voor preventive – of zelfs het laten verdwijnen – van stedelijke gezondheidsproblematiek.

Waarom data?

Data analyses en visualisaties spelen een belangrijke rol om de gezondheid van een stad in te schatten. Het is een bron van informatie die leidt tot actie. Door verschillende databronnen met elkaar te combineren en het toepassen van econometrische analyses, kunnen we real world data gebruiken om technologische innovaties en diensten in de zorg te implementeren.

 

Actiegerichte data

Door samen te werken met vele instituten en andere relaties in diverse gezondheidsprojecten, hebben we beschikbare databronnen geidentificeerd, zowel publiek als privaat. Door goed naar deze data te kijken hebben de complexe informatie omgezet in interactieve visualisaties die het mogelijk maken om potentiele (gezondheids) problemen te identificeren, hypothese te ontwikkelen die verder getest kunnen worden en multidisciplinaire aanpakken en beleidsbeslissingen te ondersteunen.

Het kijken naar data vanuit een geografisch perspectief kan zorgen voor nieuwe inzichten en leiden tot preventive of het verdwijnen van ziektes. Een voorbeeld van hoe ahti dit doet, zijn de visualisaties die we verzorgen rondom het in kaart brengen van trends in HIV. Bij het ondersteunen van het Amsterdamse H-TEAM bij het ontwikkelen van interventies, kunnen we nieuwe infecties voorkomen en prioriteiten stellen op het gebied van testen.

De juiste prioriteiten kiezen

We helpen gezondheidsprofessionals, ondernemers en beleidsmakers om de juiste prioriteiten te identificeren en effectieve interventies te ontwikkelen. Door diverse databronnen te combineren en deze om te zetten in op maat gemaakte visualisaties, bieden we een platform om de daadwerkelijke impact van de innovatie of gezondheidsinterventie te maximaliseren.

 

Voor meer informatie: Martijn Kriens, Director Business Development, m.kriens@ahti.nl 

ahti Amsterdam mental health data analysis

Figure 1. Mental health – the global health challenge #1 by 2030
This visualization depicts the percentage of people with serious mental health problems across Amsterdam, as opposed to the locations where psychologists are.The three darkest areas are the three pockets of problems. The providers are hardly located here, they are in the center of town (the light blue zone).

We have more detailed information on a lower level but do not show them for reasons of privacy.

ahti data analysis

Figure 2. Still more than one thousand people in the Netherlands get infected with HIV every year.

The map above shows the actual HIV prevalence* across Amsterdam where around 5,400 people are diagnosed with the virus. The darker the neighborhood, the higher the percentage of HIV positive people living there. We see that the epidemic is clearly concentrated in a few neighborhoods of Amsterdam**. Identifying high-risk areas in the City can help in preventing further infections among the entire population.

* People with HIV who are in care as of May 2016. In care is defined as a last visit or other contact in 2015 or 2016 and still alive and not migrated out of the Netherlands. Areas with less than 5 observations are removed for privacy reasons. 

** The high percentage in the District Zuidoost (Southeast) is mostly due to a relatively low number of inhabitants in that area.

HealthInc ahti startup accelerator Amsterdam

HealthInc

Door AHTI Team | maart 1, 2016

HealthInc is het fulltime incubator programma van ahti, gericht op healthtech startups. We helpen hen om hun onderneming te ontwikkelen en hun producten en diensten in de markt te brengen, zodat deze kunnen bijdragen aan een betere kwaliteit van zorg op een meer kosten-efficiënte manier.

Real Life testing ahti global living labs

Real Life Testing

Door AHTI Team | januari 1, 2016

Real life testing Het op de markt brengen van een gezondheidsinnovatie kan een behoorlijke uitdaging zijn. Ons wereldwijde netwerk van Living Labs biedt een alles-in-een oplossing voor internationale validatie van uw idee of concept in de praktijk. Werken aan een nieuwe producten of diensten kan spannend zijn. Echter, de enige manier om erachter te komen…